Thursday, March 26, 2009

pAK arAB KAWin

salam semua...ni nak cite pasal org arab kawin....mlm td salah seorang dr rakan arab aku telah melangsungkan majlis perkahwinan beliau di sebuah dewan yg eksklusif...bila aku mnjejakkn kaki ku ke pintu utama dewan tu..aku rasa terkejut n seram pun ada..tak tau knapa....hinggakan nk ambik gambo pun rasa takut2 cam ala ala di Baitullah..takut polis marah n kena snap curi2...hihi..kat sini aktiviti mereka berbeza brbanding kita....bila masuk je kena salam pengantin n semua keluarga pengantin pastu kitaorg d jmput ke ruang menunggu n sekaligus d mana tempatnya dinner pd mlm tu .....mkn2 start pd jam 11 mlm...hmm cam tu lah budaya arab...majlis kawin mrka adalah d waktu malam.....kami semua d hidangkn laham mandi (nasi kambing ) .....mula2 aku mkn dgn sekumpulan pak arab.. tp takle g gitu...so aku pun g join kumpuln msia/indo..barulh aku melantak btul2..huhu....selesai dinner ada upacara syarahan n mcm brpuisi la kot....aku pun tak paham apa yg diaorg cakap...so nmpak cam boring je...kitaorg pun balik lahhh..
itu jelah aku nk cite....

No comments: